Slow Down Yoga

De Slow Down Yoga heeft als basis de Hatha yoga in Saswitha stijl. Of je nu 18 of 88 bent, Slow Down Yoga is voor iedereen. De Slow Down Yoga gaat van de eenheid van lichaam en bewustzijn uit, waarbij de adem de verbinding vormt. Kenmerkend voor Slow Down Yoga is de ujjayi (-adem) ook wel de overwinnaarsadem genoemd. Als je deze ademtechniek op de juiste manier uitvoert, zorgt dat voor zowel kracht en balans als ontspanning in je lichaam. Daardoor zal je verbinding met jezelf ervaren.

Een les Slow Down Yoga bevat een evenwichtige verdeling tussen staande, zittende en liggende houdingen. Je werkt aan flexibiliteit, balans en het verbeteren van je concentratie. Het is een goede oefening in mindfulness en de ervaring van in het hier en nu zijn. Slow Down Yoga helpt je de yogahoudingen te verdiepen doormiddel van de ujjayi (-adem), daardoor vertraagd alles en kun je je beter concentreren. Hierdoor kalmeert je zenuwstelsel, als je Slow Down Yoga vaker beoefend helpt het ook tegen slaapproblemen zeker in combinatie met Yoga Nidra. Je “drukke” hoofd kan zich weer focussen en wordt helder; daardoor wordt het rustig vanbinnen, ook in het leven naast de yogamat.

 

De Slow Down Yogales wordt verzorgd door Monique Hasselo Smits

 

Tarieven

Voor tarieven Slow Down Yoga kijk op de betreffende docenten pagina.